11 stycznia 2013

Hiszpania

La Pedrera (Casa Milà) w całej okazałości była na tej stronie. Tylko co wspólnego ma poniższa grupa
 wojowników rodem z Gwiezdnych Wojen, albo innego filmu sci-fi z domem wybudowanym przez
Antonio Gaudiego? Otóż to, te oryginalne postacie w maskach to wyloty kominów na dachu budynku.
 Ciekawie wyglądają też zwieńczenia klatek schodowych i wywietrzniki. Początkowo miały one stanowić
 część większej kompozycji z centralnie usytuowaną figurą Najświętszej Marii Panny z rzeźbami aniołów.


 Budynek nigdy nie został ukończony zgodnie z zamysłem architekta, brakuje wielu elementów
zdobień i detali. Natomiast dach wygląda obecnie mniej więcej tak, jak na zdjęciach poniżej.
Gaudi Wizjoner? Jak najbardziej ;)

Źródło: internet

Źródło: internet

Źródło: internet

4 komentarze:

  1. Gaudi jak nikt inspiruje mnie swoją cudowną oryginalnością :) miło tu, wpadłam przypadkiem i trafiłam akurat na jednego z ulubionych artystów. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Gaudi od lat mnie zachwyca :)Podobnie jak Querida jestem tu przypadkiem i zapewne nie raz jeszcze tu zajrzę

    OdpowiedzUsuń