15 maja 2013

Finlandia

Dla przeciętnego wielbiciela muzyki znajomość instrumentarium zespołów rockowych 
(i nie tylko) ogranicza się do umiejętności określenia nazwy instrumentu. Gorzej, jeśli w danym 
momencie wymagana jest wiedza bardziej szczegółowa, np. wyartykułowanie tego, co widzimy
 na zdjęciu. Wiadomo, gitarę elektryczną ... :)))  A bardziej szczegółowo? 


W uczucie bezradności spowodowanej własną niewiedzą wpędziłam się sama dobrowolnie
w momencie, gdy chciałam pochwalić się osobistemu dziecku z otrzymanej kartki. Dziecko 
jest zapalonym gitarzystą w wieku lat 16-tu i gitarę elektryczną posiada. Jako, że jest to już 
kolejna kartka z gitarą, chcąc podkreślić wyjątkowość akurat tej powyżej, próbowałam opisać 
przy pomocy bliżej nieokreślonych dźwięków oraz wymachiwaniem jednej ręki, co też takiego 
wyjątkowego ona ma. Gestów ręką nie przekażę, ale dźwiękowo to było mniej więcej tak:
"... no wiesz... yyyy... hmmm... u...u... (tu następował ruch ręką, coś na podobieństwo szarpnięcia
 do góry)... no takie coś... u...u... (powtórka szarpnięcia)... no... taki...  h a m u l e c   r ę c z n y !"
Jeśli jeszcze ktoś jest takim ignorantem jak ja, to niech spojrzy poniżej. Oczywiście chodziło mi 
o wajchę, albo inaczej tremolo :))

http://www.vgitara.cba.pl/joomla/index.php/budowa-gitary/8-gitary




2 komentarze:

  1. Hehehe... Fajnie to opisałaś ... Jestem większym ignorantem i dobrze ze zamieściłaś instrukcję poniżej - dużo pomogła ;))). alicja

    OdpowiedzUsuń