8 sierpnia 2013

Polska

Cudze chwalicie, a swego nie znacie... ciśnie mi się to powiedzenie przy okazji tej kartki. 
Zamek w Mosznej to moje odkrycie dzięki postcrossingowi. Położony na południe od Opola 
zamek, a właściwie rezydencja, pałac, powstał w XVII wieku, lecz przez lata był wielokrotnie przebudowywany i rozbudowywany. Ciekawostką jest to, że zamek posiada 365 pomieszczeń 
i 99 wież i wieżyczek. Obecnie mieści się w nim Centrum Terapii Nerwic. Do zwiedzania 
udostępniona jest tylko część budynku oraz otaczający go park. Co roku odbywa się tu Święto
 Kwitnącej Azalii, więc warto zajrzeć do Mosznej wiosną.


Karteczkę otrzymałam jako nagrodę w forumowym, filmowym konkursie od Asi. Dziękuję pięknie :)


9 komentarzy:

  1. Ale piękny jest ten zamek w Mosznej!

    OdpowiedzUsuń
  2. taki piękny zamek, a taka głupia nazwa miejscowości

    gdy zwiedzałam zamek z grupą PTTK każdy marzył o leczeniu nerwicy właśnie tam :P

    z ciekawostek - kiedyś tam zespół Feel nagrywał tam teledysk :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Też nie wiedziałam o istnieniu tego zamku, dopóki nie zobaczyłam go na jednej z pocztówek. Piękny jest - przynajmniej na zdjęciu, bo na żywo nie miałam okazji zobaczyć. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  4. Hej Frutinko, coś długo Cię nie ma, masz urlop? Daj znak, bo zaczynam się martwić. Pozdrawiam serdecznie, Agnieszka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Daję znak, jestem, wróciłam :)

      Usuń
    2. Uff, cieszę się, że jesteś i że wszystko w porządku! Fajnie, że Złota Uliczka doszła i sprawiła Ci radość :) Pozdrawiam i liczę na dużo wpisów na blogu, bo skoro wróciłaś, to na pewno coś tam się uzbierało w skrzynce :)))

      Usuń
  5. Piękne!! Faktycznie cudze chwalimy swego nie znamy. Aż mam ochotę się spakować i pojechać zwiedzić to piękne miejsce!

    Pozdrawiam!

    http://zmiana-trasy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam jego widok ma chyba działanie uspookajające. A zamek, nie powiem zapiera dech w piersiach. Chętnie bym się tam wybrał , ale może w następne wakacje:-)))

    OdpowiedzUsuń