14 grudnia 2013

Polska

Pasynki, wieś nieopodal Bielska Podlaskiego w woj. podlaskim.
Ta pocztówka ma dla mnie duże znaczenie, gdyż przedstawia cerkiew Narodzenia św. Jana
 Chrzciciela, cerkiew z którą związana przez lata była moja rodzina. Widoczne po prawej stronie
groby, są to groby mojego praprapradziadka Adama, jego syna Andrzeja i jego żony Melanii. 
Zarówno Adam jak i Andrzej byli proboszczami parafii w Pasynkach.
Pocztówkę niejako wyłudziłam od Nati - jeszcze raz dziękuję Ci bardzo :)


Ostatnio byłam tam pięć lat temu. Jak widać na zdjęciu poniżej, już cała cerkiew była wówczas
odmalowana, a nie jak na pocztówce częściowo szara. Remont wymusił, jak to często bywa
w przypadku drewnianych obiektów, pożar dzwonnicy.







1 komentarz:

  1. nie dziwię się, że tak bardzo zależało Ci na tej pocztówce, tym bardziej że cerkiew związana jest z historią rodzinną :) a cerkiew jest piękna ;)

    OdpowiedzUsuń